Home

Welkom op mijn website.

Doe jij dat wel eens? de stilte opzoeken? rust nemen? Tijd voor jezelf claimen? Letterlijk stil staan, vertragen en dat circus in je hoofd even met rust laten? Bewust zijn/worden van je ademhaling?

Vaak doen we dit te weinig. Tegenwoordig pak ik deze momenten, soms niet eens heel lang, maar even stilstaan, tijd voor jezelf nemen, ik merk wat het me oplevert en het geeft zoveel energie!

De combinatie van lichaamsbeweging in buitenlucht is de ideale mix voor je brein en lijf. Je herkent allemaal wel de stressmomenten, het gevoel vele ballen in de lucht te moeten houden, je hoofd zit vol, je lijf doet pijn, je slaapt slecht waardoor ontspannen steeds moeilijker word.

Stress zit niet alleen in je hoofd maar ook in je lijf.

Samen kunnen we hier wat aan doen!

Geen prestatiedruk, maar hardlopen of wandelen op  een rustig tempo, luisteren naar je lichaam, aardig en mild zijn voor jezelf, ontspannen, dit in combinatie met mindfulness, ademhalingstechnieken en yoga, zodat jij je weer beter voelt, plezier krijgt in het lopen en de kans op een burnout kan verminderen of zelfs volledig weg kan nemen.

Checklist burn-out signalering

  • meldt zich vaak kortdurend ziek met ‘onschuldige’ klachten als griep of rugpijn
  • haalt vaak uit tegen collega’s of klanten
  • is vaak geïrriteerd en cynisch
  • lijkt steeds harder en langer te werken, toch worden zijn prestaties minder
  • voelt zich continu moe, ook al zegt hij genoeg te hebben geslapen, leeft van weekend naar weekend, van vakantie naar vakantie om zich op te kunnen laden, wat niet lukt
  • ervaart zijn werk als zinloos
  • piekert veel over het werk, ook als hij thuis is
  • heeft (veel van) zijn sociale activiteiten en hobby’s opgegeven
  • heeft (veel) negatieve gedachten over zichzelf
  • is aangekomen (of juist afgevallen)

Herken je drie of meer van deze signalen? Dan is het goed om actie te ondernemen.